Top 5 voedingsmiddelen voor gezond haar 2018

9 november 2018

Gezond haar begint met een goed uitgebalanceerd dieet. Bekijk deze gids naar de top vijf van voeding voor gezond haar, en beginnen met het voeden van uw manen vandaag.

Voor de meesten van ons, als het gaat om het verzorgen van onze haren, het gebruikelijke onderhoud routine impliceert veelvuldig wassen, conditionering, styling en gaan voor reguliere bezuinigingen bij de kapsalon. Maar uw dieet kan een grote rol spelen in het uiterlijk van je haar. Probeer het toevoegen van deze voedingsmiddelen voor gezond haar aan uw dieet.

load...

Gezond haar begint met een goed uitgebalanceerd dieet, zegt Willow Jarosh, een gecertificeerde diëtist-voedingsdeskundige bij C & J Nutrition in New York City. Specifieke voedingsstoffen in voedsel een belangrijke rol spelen in gezonde haargroei en onderhoud, en eventueel ontbreken uit uw dieet, kan uw strengen lijden, zegt ze.

Bekijk deze gids naar de top vijf van voeding voor gezond haar, en beginnen met het voeden van uw follikels bij het ontbijt, lunch en diner.

1. Spinazie, kip en rode paprika

Laad je bord met spinazie en kip voor hun voordelen voor de gezondheid aan haar. Beide voedingsmiddelen zijn grote bronnen van ijzer, een mineraal dat helpt rode bloedcellen transporteren zuurstof naar de haarzakjes. Deze stroom van zuurstof is essentieel voor het bevorderen van een gezonde haargroei en sterke strengen, zegt Jarosh.

load...

Doel om uw strijkijzer te krijgen van zowel plantaardige en dierlijke bronnen, adviseert Jarosh. Omdat vitamine C de hoeveelheid ijzer uw lichaam absorbeert toeneemt, proberen te eten ijzerrijke voedingsmiddelen met een fruit of groente, zoals rode paprika's en aardbeien, zegt ze.

Serveersuggesties:

Kipfilet met spinazie en rode paprika's is een perfect voorbeeld van een ijzer-verpakt maaltijd, het leveren van ongeveer een derde van je dagelijkse 18 mg eis. Klik hier voor de rest de hele dag door andere goede voedselbronnen, met inbegrip van versterkte granen, mager rundvlees, vis, linzen, bonen en dergelijke groenten zoals tomaten en bieten.

2. Oesters

De beruchte afrodisiaca daadwerkelijk leveren veel meer dan een verliefde gevoel. Oesters zijn een van de beste bronnen van zink, een mineraal dat is van vitaal belang voor vele functies in het lichaam, waaronder de celdeling die nodig zijn voor een gezonde haargroei. "Lage niveaus worden geassocieerd met een tragere groei en haaruitval,” zegt Jarosh. In feite, droge hoofdhuid en dunner wordend haar zijn twee symptomen van een tekort aan zink.

load...

Serveersuggesties:

Oesters pack de meest zink per hap - slechts één biedt uw gehele dag zink eis (8 mg). Maar je zult ook voldoen aan uw zink behoeften met drie ounces mager rundvlees of varkensvlees. Of vul uw ontbijt kom met verrijkte ontbijtgranen.

3. Zoete aardappelen

Deze en andere oranje groenten danken hun plaats op de lijst van voeding voor gezond haar - evenals hun rijke kleur - om een ​​hoge concentratie van beta-caroteen. In je lichaam, deze carotenoïden omgezet in vitamine A, die helpt bij het reguleren cel productie en de omzet, zegt Bethany Thayer, MS, een geregistreerde diëtist en woordvoerster van de American Dietetic Association. Regelmatig afstoten oude cellen en ze te vervangen door nieuwe draagt ​​bij aan een gezonde haargroei, plus een soepele en gezonde hoofdhuid.

Lees ook:

Bèta-caroteen is ook een krachtige antioxidant. Het beschermt de huid - met inbegrip van die op je hoofdhuid - tegen schade veroorzaakt door UV-stralen.

Serveersuggesties:

Probeer een gebakken zoete aardappel voor een stevige dosis van beta-caroteen. Wortelen, squash, meloen en abrikozen leveren ook een ruime hoeveelheid. Een goede vuistregel: Voor uw aanbevolen vijf porties fruit en groenten per dag, kiezen voor een verscheidenheid van kleuren, waaronder tenminste één die is hoog in beta-caroteen, om gezond haar te krijgen.

4 eieren

Eieren leveren meerdere voedingsstoffen die nodig zijn om gezond haar te behouden. Ten eerste, ze zijn een goede bron van eiwitten en aminozuren, de bouwstenen van eiwitten. Omdat haar is gemaakt voornamelijk uit keratine, een soort eiwit, het krijgen van voldoende hoeveelheden in uw dieet is nodig voor de haargroei en kracht, zegt Jarosh. “We werpen natuurlijk haar elke maand, en diëten laag in eiwit kon het tempo waarin strengen terug groeien langzaam, waardoor het haar dunner te kijken,” zegt ze. Ook het eten van te weinig eiwitten kunnen bijdragen tot zwak of broos strengen.

Naast eiwitten, eieren zorgen zink en ijzer, plus B-vitaminen, die helpen bij het metabolisme van voedsel, zegt Thayer. Ze helpen om te zetten wat je eet in de energie die je lichaam nodig heeft voor de verschillende functies, waaronder een gezonde haargroei cyclus. In het bijzonder, denk aan vitamine B-6 en B-12 “als boodschappers dat de voeding te bevrijden van uw gezond dieet om haarzakjes,” zegt Jarosh.

Serveersuggesties:

Jarosh adviseert 3-5 eieren per week. U krijgt ook eiwit en B-vitamines van gevogelte, mager vlees, vis en linzen.

5. Salmon

Vis is een favoriet voedsel onder voedingsdeskundigen, en zalm is een superster noemen ze vaak dankzij de hoge niveaus van omega-3 vetzuren. Voor gezond haar, deze goed-voor-je vetten fungeren als interne conditioners, helpen om uw hoofdhuid en het haar gehydrateerd, glanzend en gezond. Zalm bevat ook andere streng spaarders zoals B-vitamines, eiwitten en ijzer.

Serveersuggesties:

Experts raden het eten van zalm of andere vette vis zoals makreel, forel en sardines twee tot drie keer per week om uw vulling van omega-3 te krijgen. Niet een schaal-en schelpdieren fan? Strooi twee eetlepels gemalen lijnzaad in je havermout of smoothie.

Deze voedingsstoffen en voeding voor gezond haar zijn enkele van de dezelfde die je lichaam geven een boost. Dus probeer het verhogen van uw inname, zelfs als dat betekent snacken op wortelen of het bestellen van een kant van spinazie eens in de zoveel tijd. Je kent het gezegde “Als je goed kijkt, je een goed gevoel”? U zult zien hoe waar het kan zijn.