Oplossingen voor dunner, droog, beschadigd haar (preventie)

11 november 2018

Hormoon verschuivingen, smoothie reinigt, periodes van slapeloosheid, salon reizen uit de hel-door het verkennen van geheime geschiedenis van je haar in 5 stappen, kunt u teruggaan in de tijd en het herstel van glans en volheid.

1. Levensveranderende Changes

Je knieën zijn niet allemaal die nog steeds is schrijnende van die halve marathon opleiding van een paar maanden terug. Als u meer dan de gebruikelijke 80 tot 100 haren per dag verliest, in gedachten houden dat een langdurig lichamelijk stressor-of het nu een plotselinge, aanhoudende stijging in de oefening, een ernstige ziekte, of zelfs bepaalde recept meds-kan meer verschuiven uw hoofdhuid follikels in een rustfase, afsluiten van de wortels van de bloedtoevoer, zodat deze strengen uiteindelijk werpen. In toenemende mate worden onderzoekers ook onderzoek naar de manier waarop emotionele stress “vraagt ​​de afscheiding van een neuropeptide genaamd substantie P, die de haargroei cyclus verkort, zodat het haar dunner wordt,” zegt Los Angeles dermatoloog Jessica Wu. En geen korting de gewoonten of aandoeningen die voortkomen uit die lange-termijn werk zorgen, uw maanden lang ploeteren door huwelijk counseling, of uw onvermogen om afdrijven 's nachts. “We helen en te groeien in onze slaap, en dat geldt ook voor onze haren,” zegt Amy Wechsler, een dermatoloog in New York City. Gelukkig zal deze vorm van haaruitval niet eeuwig duren, en als je eenmaal de stressor te lossen, haar hervat normale groei binnen een paar maanden (deze 20 manieren om beter slapen elke nacht kan helpen).

2. Baby's en Menopauze

Als je nog een volledige manen tijdens de zwangerschap, kunt u bedanken stijgende oestrogeenspiegel, waardoor je haar groeifase te verlengen dan vallen en leiden tot dunner na de zwangerschap. Met andere woorden, dezelfde hormonen die uw stemming, libido, honger, en het gewicht te besturen spelen een cruciale rol in hoe veel, hoe weinig en hoe gezond je haar groeit. Als vrouwen benaderen-hormoon bedorven menopauze, het niveau van haar-vriendelijke oestrogeen doorgaans dalen, het verhogen van de relatieve niveaus van androgenen (mannelijke hormonen) normaal in het lichaam aanwezig. De resulterende haaruitval “treft meestal de voorkant van de hoofdhuid,” zegt Wu. “In tegenstelling tot mannen, die vaak zien hun haarlijnen wijken, kunnen vrouwen hun deel opmerken verbreding in de buurt van het voorhoofd.” Terwijl hormoontherapie om cosmetische redenen wordt afgeraden (onderzoek toont aan dat het verhoogt het risico op borstkanker en hart- en vaatziekten), de haar- groei ingrediënt minoxidil is veilig en opmerkelijk effectief op dunner wordend haar. Kijk voor Pantene Expert haargroei behandeling van vrouwen met 2% Minoxidil (24 €, pantene.com) of nieuwe 5% Minoxidil Topical Aerosol oplossing Rogaine's (30 €, womensrogaine.com), de sterkste op de markt.

3. Crash diëten en rechtvaardigheid reinigt

De boerenkool smoothies je een paar keer gemengd per dag afgelopen voorjaar zou hebben gevoeld als een elixer gezondheid in het warme weer, maar als dat is alles wat je gegeten hebt, kan je haar nu in opstand. “Haar is 95% eiwit en neemt een enorme hoeveelheid energie om te groeien”, zegt New York City trichologist David Kingsley. Als je al ontbreekt essentiële voedingsstoffen, het haar is het eerste lichaamsdeel te lijden. Vul op vis, kip en tofu, samen met rijst-peulvrucht paringen, die ook foliumzuur, een B-vitamine belangrijk voor de haargroei te leveren. Een veel voorkomende oorzaak van haar dunner in een overigens gezonde vrouw, zegt Wu, is bloedarmoede door ijzertekort: “Ik heb altijd vragen patiënten om hun niveaus gecontroleerd, want soms, ook al zaten aan de lage kant van de normale kan invloed hebben op de haargroei.” Ze beveelt vullen nutritionele hiaten met hele voedingsmiddelen, zoals eieren, rood vlees, en spinazie. En een 2013 studie in Skin Pharmacology and Physiology koppelen van vitamine D-deficiëntie en haarverlies bij vrouwen geeft ons een reden te meer om de belasting op verrijkte melk en pop een dagelijks meerdere.

Lees ook:

4. Boeien en hoogtepunten

Het lijkt erop achteruit, maar de dingen die je doet om je haar er beter uitzien kan worden waardoor het nog erger op de lange termijn. Zandstralen natte strengen met een blow-droger kan het water in de haarschacht aan de kook veroorzaken, waarschuwt Wu, waardoor het haar gevoelig voor breuk. Frequent, gelaagde kleuring kan verzwakken en droog het haar, waardoor het gebakken en kroeshaar. En zelfs een paardenstaart kan beschadigen haar direct aan de follikel als goed beveiligd, dag na dag. Om de schade te minimaliseren, laat haar lucht drogen voordat föhnen, houden de droger ten minste 1 inch uit de buurt van je haar, en te overwegen het verminderen van het aantal dagen per week je warmte te gebruiken om stijl, zegt New York City hairstylist Eva Scrivo. Als je haar gekleurd, zeker van zijn dat u of uw stylist het product bij de wortels, concentraten “dat is de gezondste, sterkste deel van de streng en kan overweg met behandelingen,” zegt Scrivo.

5. Familiegeschiedenis

Let op de kleine lettertjes: Er is geen veranderen van je DNA. Uw beste inzet voor glimpsing de toekomst van uw haar is om een ​​ouder familielid die jouw kleur en textuur deelt identificeren. “Dat is waarschijnlijk die je gaat volgen”, aldus Kingsley. Als Tante Kathy heeft frazzled, gespleten haarpunten en een verbreding deel, neem hart: Uw levensstijl absoluut invloed op hoe je genen zich uiten, voegt hij eraan toe. We hebben allemaal gezien die foto's van een eeneiige tweeling-one die rookt, tans, en nooit uitoefent; de ander die water tussen trips naar de sportschool zuipt, draagt ​​dagelijks zonnebrandcrème, en heeft nog nooit een sigaret aangeraakt. Denk aan die foto's als broodkruimels die u op de weg kan zetten om beter haar gezondheid.