Hoe uw dieet de gezondheid van uw haar kan verbeteren

12 november 2018

Net als uw huid, je haar reageert goed wanneer je goed eten: geluid voeding is de basis van glanzend sluizen.

Je haar is wat je eet

Neem de volgende in uw dieet, en u zult het geven van je haar alle essentiële voedingsstoffen die het nodig heeft om te kijken en te voelen in topconditie (niet te vergeten het stimuleren van gezondheid van de huid en de algehele welzijn ook).

Vis en andere bronnen van eiwitten en goede vetten

Hair is bijna volledig van eiwit gemaakt, dus dat is wat je lichaam nodig heeft om de haren die voortdurend worden afgeworpen vervangen. Een eiwitarm dieet kan ook leiden tot een droge hoofdhuid en droog, dof, broos haar. Eiwit gebreken kunnen uiteindelijk ook het verlies van de haarkleur veroorzaken.

load...

Het eten van vis een paar keer per week is een uitstekende manier om dit te verhelpen. Niet alleen is het vol met hoogwaardige eiwitten, het is laag in ongezonde verzadigde vetten en hoog in andere voedingscomponenten je haar nodig heeft: essentiële omega-3 vetzuren, B-vitamines, vitamine D en ijzer.

Hoe kan ik de beste vis te kiezen - en de manieren om te koken - voor uw gezondheid

Omega-3 vetzuren zijn te vinden in de celmembranen van de huid van je hoofdhuid, in de haarschacht zelf en in de natuurlijke oliën die ervoor zorgen dat je hoofdhuid en het haar van airconditioning.

Vis is ook een goede bron van ijzer, die het bloed vervoeren zuurstof helpt om de haarzakjes. Te weinig ijzer (anemie) is een belangrijke oorzaak van haaruitval, vooral bij vrouwen.

load...

Alle vis keuzes zijn goed, maar je krijgt de meest “bang voor je geld” voedingswaarde van vette vis zoals zalm, haring, sardines, forel en makreel, zoals deze zijn vooral hoog in omega-3 vetzuren.

Als u geen zin heeft in vis, andere goede eiwitten en ijzer bronnen zijn onder andere gevogelte, mager rood vlees en eieren.

Vegetarische opties voor omega-3 vetzuren zijn onder andere avocado, pompoenpitten en walnoten. Peulvruchten (zie hieronder) zijn goede eiwitbronnen, terwijl spinazie geladen met ijzer.

Lees ook:

Fruit en groenten

We weten dat ons lichaam nodig heeft groenten en fruit, maar sommige soorten zijn vooral gunstig - voor haar ook. Donkergroene bladgroenten en oranje-gele vruchten en groenten hebben de neiging om vooral hoog in de twee vitaminen haren hunkert te zijn: A en C.

Vitamine A is belangrijk voor de productie van de hoofdhuid oliën, die fungeren als het lichaam de eigen conditioner. Gebrek aan vitamine A kan droge hoofdhuid en roos veroorzaken.

load...

Vitamine C is essentieel voor de bloedcirculatie naar de hoofdhuid, waardoor de kleine bloedvaten er om de follikels te voeden. Te weinig vitamine C in de voeding kan leiden tot haar dat gemakkelijk breekt.

Donkergroene groenten zoals spinazie, broccoli, boerenkool en snijbiet bevatten grote hoeveelheden vitamine A en C.

In de oranje-gele categorie, zoete aardappelen, wortelen, meloenen, mango's, pompoenen en abrikozen zijn grote bronnen van beta-caroteen, die uw lichaam verandert in vitamine A. De bosbessen, kiwi's, tomaten, aardbeien en citrusvruchten zijn rijk aan vitamine C.

Peulvruchten

Peulvruchten of peulvruchten (linzen, bonen, erwten) een plantaardige eiwitbron haargroei bevorderen en tevens ijzer, zink en biotine - B-vitaminen.

Onvoldoende biotine inname kan broos haar veroorzaken en zelfs leiden tot haaruitval. Gelukkig is dit gemakkelijk te voorkomen: biotine bronnen ook volle granen, eidooier, gist en noten.

Noten

Naast eiwit, noten hoog in het element selenium, wat belangrijk is voor een gezonde hoofdhuid. Alfa-linolzuur en zink zijn ook gevonden in sommige noten en helpen verzorgen het haar. Haaruitval kan worden veroorzaakt door een gebrek aan zink.

Vetarme zuivelproducten

Vetarme zuivelproducten zoals yoghurt, melk en kaas zijn goede bronnen van calcium, een belangrijke component voor de haargroei. Ze zijn ook rijk aan vitamine D, die kan worden gekoppeld aan de gezondheid follikel.

Oesters

We afronding van de lijst met oesters omdat ze beroemd rijk aan zink - het ontbreken van wat kan leiden tot haaruitval en een droge, schilferige hoofdhuid. Maar u kunt ook uw inname van dit mineraal met noten, vlees, eieren, verrijkte granen en volkoren brood.