Essentiële vitamines voor een gezonde haardos 2019

15 november 2018

Hoewel de belangrijkste oorzaken van mannelijke kaalheid zijn genetische en hormonale, kunnen dieet en levensstijl factoren hebben ook een enorm effect op de gezondheid en de dikte van je haar.

Een belangrijke haar gezondheid factor die vaak wordt vergeten is vitamine consumptie. Net als vitaminen die uw immuunsysteem kan versterken en geven u gezondere huid, kan regelmatige consumptie van bepaalde vitaminen een meetbaar positief effect op de dikte, glans en de gezondheid van uw haar te hebben.

load...

Als je je haar begint te dun, zwakker geworden, of splijten tegen het einde heb gemerkt, is er een kans dat het zou kunnen zijn als gevolg van onvoldoende vitamine consumptie.

Gelukkig, vitaminen zijn zeer betaalbaar, waardoor het gemakkelijk voor u om te vullen uw dieet en een volledige opname van de vitaminen die u nodig hebt om je haar op zijn best te houden. Zelfs zonder supplementen, kunnen de meeste vitamine tekortkomingen worden vastgesteld met een aantal eenvoudige veranderingen in uw dieet en levensstijl.

In deze gids, zullen we betrekking hebben op de rol van vitaminen spelen in het haar gezondheid en deel onze aanbevelingen voor de beste vitaminen voor de groei, dikte, kleur, glans van uw haar te verbeteren en andere factoren die een aanzienlijke invloed op de manier waarop je kijkt te hebben.

load...

Vitamine A

Vitamine A is een van de belangrijkste en meest controversiële vitaminen voor haar gezondheid. De reden voor de controverse rond deze vitamine is dat terwijl een gezonde hoeveelheden haargroei kan stimuleren, grote doses vitamine A kan hoofdhuid olie problemen die kunnen ertoe leiden dat u haar schuur veroorzaken.

Dit betekent dat evenwicht is de sleutel met vitamine A - je wilt genoeg om alle van de haargroei voordelen te krijgen om te consumeren, zonder te overdrijven. De Amerikaanse aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine A is 900 microgram per dag voor mannen en 700 mcg per dag voor vrouwen; vasthouden aan deze dosis en je kunt alle voordelen verwachten zonder enige hoofdhuid olie problemen.

Vitamine A speelt een belangrijke rol bij het herstel van schade aan je haar. Het houdt ook je hoofdhuid vochtig en irritatie-vrij door het bevorderen van de productie van de hoofdhuid olie. Consumeer de juiste hoeveelheid en je kon een merkbare verhoging van de snelheid waarmee je haar groeit te zien.

load...

Sinds tekort aan vitamine A is ongewoon in de ontwikkelde landen, is er geen behoefte aan te vullen vitamine A als u geen van de gevolgen van een tekort hebben gemerkt. Echter, als je ervoor kiest om top-up van uw vitamine A, zul je prima met de opgenomen in de meeste multivitamine supplementen bedrag.

Vitamine b12

Vitamine B12, dat voornamelijk wordt geproduceerd door bacteriën en archaea en geconsumeerd door vlees en verrijkte voedingsmiddelen, speelt een belangrijke rol bij het bevorderen van een gezonde haargroei.

Klinische gegevens blijkt dat ongeveer zes procent van de mensen jonger dan 60 jaar hebben een tekort aan vitamine B12, met een tekort tarieven zo hoog als 80% in sommige delen van de derde wereld. Symptomen van onvoldoende vitamine B12 zijn onder andere slecht geheugen en zweren, evenals voortijdige haaruitval.

Er zijn ook andere ernstige symptomen van vitamine B12-tekort, waardoor het belangrijk dat u uw arts als je denkt dat je geraakt bent.

In tegenstelling tot de meeste vitamines, die snel worden verwerkt door de lever en uitgescheiden na consumptie, kan je lichaam teveel vitamine B12 op te slaan in uw lever te gebruiken wanneer het nodig heeft. Dit maakt het gemakkelijk om uw vitamine B12-spiegels te verhogen met een toeslag en ervoor zorgen dat u bent nooit tekort.

Vitamine C

Terwijl je zou niet denken aan het als een belangrijke vitamine voor haar gezondheid, vitamine C speelt een belangrijke rol in het houden van uw haar dik, sterk en gezond.

Studies tonen dat vitamine C is een belangrijk onderdeel van collageensynthese. Simpel gezegd betekent dit dat het krijgen van uw dagelijkse dosis vitamine C is belangrijk voor het waarborgen van je haar, huid, nagels en andere lichaamsdelen sterk, omdat collageen is het meest voorkomende eiwit in je lichaam.

Zonder genoeg collageen, kan zelfs het dikste haar zwak en broos, waardoor ernstige problemen niet uit hoe vol je haarlijn zou kunnen zijn.

Lees ook:

Het goede nieuws is dat vitamine C is een van de gemakkelijkste vitaminen om te consumeren. U kunt uw dagelijkse aanvoer krijgen door het eten van veel fruit en groenten die rijk zijn aan vitamine C, of ​​gewoon door het consumeren van een vitamine C supplement elke ochtend.

Vitamine D

Net als de andere hierboven genoemde vitaminen, kunnen lage niveaus van vitamine D dragen bij aan haaruitval en tijdelijke haaruitval.

De meeste mensen weten van vitamine D als de "zon vitamine", zoals deze vitamine wordt gemaakt als een bijproduct van cholecalciferol synthese wanneer uw huid wordt blootgesteld aan de zon. Technisch, vitamine D is een verzameling van vitaminen, die allemaal een belangrijke rol spelen bij het bevorderen van een sterke algehele gezondheid te spelen.

Vitamine D-deficiëntie is een van de vele oorzaken van telogen effluvium - een stress-gerelateerde aandoening die kan ertoe leiden dat u snel ruiperiode. De resultaten zijn snel en ernstig, met maar liefst 70% van uw hoofdhaar vallen in de loop van twee maanden.

Als u niet beschikt over een veel zonlicht krijgen en snelle haaruitval hebben gemerkt, is er kans dat een slechte vitamine D-productie van de dader zou kunnen zijn.

Gelukkig zijn er meerdere manieren om dit probleem op te lossen. De eerste - die meer van een oplossing pleister dan genezen - is een vitamine D supplement te nemen. Als je een tekort aan vitamine D, is dit een eenvoudige en effectieve manier om direct hulp te krijgen.

Hoe beter de lange termijn aanpak is om uw blootstelling aan de zon te verbeteren. Quick blootstelling aan de zon sessies van 10 tot 15 minuten elk zal helpen alle van de vitamine D voordelen van tijd doorbrengen in de zon te krijgen zonder dat je huid, dit alles terwijl een verdubbeling als een gemakkelijke manier om uw tan verbeteren.

Vitamine E

Vitamine E is waarschijnlijk de meest belangrijke vitamine voor het bevorderen van de haargroei, zozeer zelfs dat het op grote schaal wordt gebruikt in zelfgemaakte actueel formules om de snelle groei van dik, sterk en gezond haar te bevorderen.

In feite, wetenschappelijke studie gegevens blijkt dat suppletie van tocotriënolen, die anti-oxidanten in de vitamine E-familie zijn, hebben bijgedragen aan een stijging van 34,5% in de haargroei meer dan acht maanden van het gebruik in de studie deelnemers.

Net als veel andere vitamines, vitamine E is een antioxidant dat is belangrijk voor de opbouw en het herstellen van het lichaamsweefsel. Naast het beschermen van uw ogen, hart en inwendige organen, vitamine E speelt een grote rol bij het bevorderen van de groei en het herstel van uw huid en haar.

Er zijn verschillende manieren om je haarlijn een boost met vitamine E. De eerste is aan levensmiddelen toe te voegen aan uw dieet dat rijk aan vitamine E zijn, zoals spinazie, broccoli en avocado's te geven. U kunt ook vitamine E toe te voegen aan uw dieet door het eten van meer amandelen, pinda's en hazelnoten.

Een andere optie is om een ​​vitamine E supplement te nemen. Vitamine E capsules zijn zeer betaalbaar en overal verkrijgbaar, waardoor ze gemakkelijk toe te voegen aan een supplement stack. U vindt hier ook vitamine E als een ingrediënt in de meeste mannen multivitamine supplementen.

Biotine

Biotine is een B-vitamine die een belangrijke rol in het bevorderen van de groei van gezond haar speelt. In feite is biotine zo nauw verwant aan de groei van gezond haar dat studies geven aan ongeveer 38% van alle vrouwen met haaruitval kwesties biotine tekortkomingen.

Naast het spelen van een rol in het voorkomen van haaruitval, biotine lijkt een actieve rol in de groei van dikker, gezonder haar te hebben. Een recente studie toont aan dat orale biotine suppletie snellere haargroei bij mensen kan produceren met dunner wordend haar.

Het beheren van uw biotine verbruik is vrij eenvoudig. In feite, als je voedingsmiddelen, zoals eieren, amandelen, zoete aardappelen en spinazie verbruikt voor de meeste mensen, kan er geen zorgen te maken over biotine helemaal be's.

Als u zich zorgen over een tekort aan biotine bent, de beste manier van handelen is om uw arts te zien. Een tekort aan biotine is gemakkelijk op te sporen met een eenvoudige bloedtest, en uw arts in staat zijn om u te helpen met suppletie advies zal zijn.

De kans groot dat je meer dan genoeg biotine te krijgen van uw dieet, en terwijl supplementen zijn niet waarschijnlijk dat je pijn te doen, is de effectiviteit ervan voor niet-deficiënte mensen nog niet vastgesteld.