7 voedingsmiddelen die haaruitval stoppen (preventie)

11 november 2018

Het zien van meer strengen in je borstel dan normaal? Je bent niet alleen. Naar schatting 80 miljoen Amerikanen ervaren man- of vrouw-patroon kaalheid, als ze ouder worden, en talloze anderen lijden haaruitval van aandoeningen zoals auto-immuun ziekten, diabetes, vitaminetekorten, stress en gebrek aan slaap.

Terwijl kampen met kale plekken en dunner lokken stressvol is, is er hoop: Onderzoek toont aan dat het mogelijk is om haar terug omhoog door veranderingen in het dieet te verdikken.

Vul uw bord met de volgende voedingsmiddelen die rijk zijn aan beproefde haargroei voedingsstoffen, zoals beschreven in het nieuwe boek Eet voor Extraordinary Health & Healing.

Wil je zien hoe je 90+ omstandigheden met voedsel kan repareren?

Hair is een eiwit vezel (net als spijkers), wat betekent dat je nodig hebt om eiwitten om nieuwe strengen groeien en houden de bestaande sterke eten. Eiwit moet ook keratine, een belangrijke structurele component van haar produceren.

Een slimme keuze is-marine op basis van eiwitten, zoals zalm, waarvan is aangetoond dat het haar gezondheid bij vrouwen dankzij impuls aan de omega-3 vetzuren en vitamine inhoud.

Bij gebruik als een plaatselijke behandeling, kan honing het uiterlijk van dunner wordend haar te verbeteren. In een studie van patiënten die seborrheic dermatitis, die schilfering, jeuk en haaruitval omvat, die een oplossing van 90% honing en 10% water om hun hoofdhuid om de andere dag aangebracht gedurende 4 weken meldde een verbetering van haar verlies aan het einde van de studie.

Enkele van de meest veelbelovende onderzoek naar het omkeren van vrouwelijk-model haar verlies werd uitgebracht in januari 2018 in het Journal of Cosmetic Dermatology. Onderwerpen in de studie kregen een voedingssupplement met omega-3 en omega-6 essentiële vetzuren en antioxidanten voor 6 maanden. De resultaten waren overweldigend positief: Na 6 maanden, 90% van de proefpersonen meldde een vermindering van haaruitval, 86% rapporteerde een verbetering van de haargroei, en 87% rapporteerde dikker haar.

Om vergelijkbare resultaten te bereiken, eten noten en zaden rijk aan omega-3 vetzuren en omega-6s, zoals walnoten, lijnzaad, en oliën zoals druivenpitolie, zonnebloem, en sesam.

Een studie wees uit dat vrouwen met haaruitval hebben significant lagere ijzer en vitamine D2 niveaus dan leeftijd gematchte controles. Spinazie een goede keuze omdat het rijk aan ijzer en rijk aan vitamine C, die helpt bij ijzerabsorptie. Gooi een spinaziesalade met hardgekookte eieren of paddestoelen, die beide zijn geladen met vitamine D, geef jezelf de beste kans op het vertragen van haaruitval.

Lees ook:

Zinc lijkt een super voedingsstof zijn als het gaat om het voorkomen en behandelen van haaruitval. In een studie, onderzoekers vergeleken het zink niveaus van 50 mensen met haaruitval als gevolg van alopecia areata tot 50 gezonde controles en vond dat alle van de alopecia patiënten hadden significant lagere zink niveaus. Een andere studie onderzocht de zink en koper niveaus in 312 mannen en vrouwen die haaruitval. Ongeacht de oorzaak van het haarverlies, alle vakken hadden significant lagere zink niveaus dan de controlegroep.

Gelukkig kunnen zinksuppletie en het eten van veel zink-rijke voedingsmiddelen vertragen haar verlies in het merendeel van deze gevallen, dus het is een goed idee om het toe te voegen aan uw dieet. Volgens de National Institutes of Health, oesters bevatten meer zink per portie dan enig ander voedsel. Andere voedingsmiddelen bronnen van zink omvatten walnoten, spinazie, eieren, zonnebloempitten, groene erwten, tarwekiemen, havermout en kikkererwten.

Pompoen, rozemarijn, en kokosolie alle fungeren als nectar op de hoofdhuid. In een studie, onderzoekers gaven mannen met haaruitval 400 mg per dag van pompoenpitolie of een placebo gedurende 24 weken. Zij die de pompoenpittenolie nam kende een stijging van 40% in de haargroei.

En er is iets te zeggen voor oliën, zelfs als je ze niet eten: Bij gebruik als een pre-wash en post-wash grooming product is kokosolie aangetoond dat het haar tegen eiwitverlies te beschermen, en rozemarijn olie is aangetoond dat toenemen haargroei vergelijkbaar met minoxidil, het belangrijkste ingrediënt in Rogaine-en met minder hoofdhuid jeuk.

Een recente studie bleek dat een supplement met cistanche tubulosa (een woestijn plant gebruikt in de traditionele Chinese geneeskunde) en laminaria japonica (een eetbare bruin zeewier) bevorderd haargroei bij mensen met een milde tot matige haaruitval. Na 16 weken van suppletie, vrijwilligers zag een stijging van 13% in het haar volume en een stijging van 27% in het haar dikte. De toeslag was ook effectief bij de behandeling van de hoofdhuid van ontsteking en roos.