10 willekeurige dagelijkse dingen waardoor je haar eruit valt

12 november 2018

U kan worden met meer dan alleen een bad hair day.

Je verliest ongeveer 50 tot 100 haren uit je hoofdhuid elke dag.

Elke dag verlies je ongeveer 50 tot 100 haren uit je hoofdhuid. Maak je geen zorgen, de nieuwe haren groeien opnieuw in.

Het is allemaal onderdeel van je haar geprogrammeerd levenscyclus, die bestaat uit drie fasen: de groeifase, het vergieten fase en de rustfase.

load...

Maar wanneer overmatig haarverlies of dunner worden van de hoofdhuid begint te gebeuren, dan is dat omdat deze cyclus is verstoord, of omdat het haarzakje is vernietigd en vervangen door littekenweefsel. Als gevolg daarvan kan geleidelijk dunner, terugwijkende haarlijn, kale plekken en volledige kaalheid optreden.

Haaruitval wordt toegeschreven aan veel verschillende oorzaken, variërend van gemeenschappelijk voor de niet-zo-common. Het treft meer mannen dan vrouwen, maar de laatste is nog steeds vatbaar voor is.

Hier zijn 10 redenen die nadelige haarverlies bij vrouwen kan leiden.

1. Extreme stress

Volgens dermatoloog Marc Glashofer, ervaren een zeer stressvolle gebeurtenis zoals een verwonding of ernstige angst kan shock veroorzaken aan de haarcyclus, waardoor meer haar in het vergieten fase. Ook minder haarzakjes zijn beschikbaar om nieuwe haren groeien tijdens de groeifase. Dit kan telogeen effluvium, een vorm van haaruitval die maar liefst 70% van de hoofdharen ziet vergoten, meestal handvol veroorzaken. Het wordt merkbaar ongeveer twee tot zes maanden na de schok optreedt.

load...

Gelukkig, het lichaam begint om weer normaal te gaan zodra de stress voorbij is, die vervolgens zal kickstart van uw haargroei cyclus. Het is belangrijk om uw lichamelijke en geestelijke gezondheid te voeden, zodat je haar cyclus ongehinderd kan doorgaan. Deel te nemen in regelmatige lichaamsbeweging programma's of het leren van ontspanningstechnieken zoals meditatie behoren tot enkele van de stappen die u in de richting van het onderhoud van uw manen kan nemen.

2. Erfelijke

Als haar verlies in de familie zit, is de kans groot dat u gevoelig voor het ook mag zijn, ook.

Alopecia androgenetica, of vrouwelijk-model haar verlies (FPHL), veroorzaakt dunner op alle gebieden van de hoofdhuid, waaronder de verbreding van uw afscheid. Dit leidt tot diffuse haaruitval of een vermindering van haar volume, of beide toegenomen. Het is de meest voorkomende vorm van haaruitval, die wereldwijd 40% van de vrouwen door de leeftijd van 50 jaar.

De American Academy of Dermatology zegt dat FPHL erfelijk is, wat betekent dat de genen van beide ouders of beide erven. Er zijn echter meerdere genen die bijdragen aan FPHL, genen die nog moeten worden vastgesteld als causatief. Factoren gebonden aan hormonen een belangrijke rol spelen, zodat FPHL kan ook optreden na de menopauze of zwangerschap.

load...

Minoxidil is de aangewezen medicatie te gebruiken voor de behandeling van FPHL, zoals u het gemakkelijk kunt toepassen op uw droge hoofdhuid.

3. Gebrek aan voedingsstoffen

Soms haaruitval komt neer op wat je eet - of liever gezegd, wat je niet eten.

Net als de cellen in ons lichaam, haar gedijt op een dieet rijk aan vitaminen, mineralen en antioxidanten. Zonder deze noodzakelijke voedingsstoffen, zal je haar de schadelijke effecten te voelen.

Een gebrek aan vitamine C - die helpt bij de synthese van collageen, een structurele vezel die haarfollikels nodig zijn voor groei - kan je haar droog en breekbaar te maken. Eiwit bevoegdheden groei in haarcellen, maar een afwezigheid van het resulteert in minder nieuwe haargroei. IJzer helpt rode bloedcellen om zuurstof te transporteren; Zodra uw ijzer niveaus zijn laag, bloedarmoede word je en je cellen worstelen om te functioneren, waardoor u uw haar te verliezen.

Zink is belangrijk voor de groei weefsel en reparatie, plus het houdt olie klieren rond de haarfollikels in goede staat. Maar als je inname van zink laag is, dan heb je trage haargroei en roos te ervaren in aanvulling op de haaruitval.

Om je haar te voorkomen dat honger uit, beginnen met het eten van voedingsmiddelen die deze essentiële voedingsstoffen bevatten. Sinaasappelen, mango's, bloemkool en tomaten bevatten vitamine C, waarbij eiwit worden aangetroffen in vlees, eieren, vis, yoghurt en bonen. Volkoren granen en donkergroene bladgroenten zijn zeer geschikt voor u te voorzien van ijzer, plus u zink-rijke voedingsmiddelen zoals noten, kikkererwten en zoete aardappelen nodig hebben.

4. Gewichtsverlies en crash diëten

Een plotselinge of overmatig gewichtsverlies kan leiden tot het uitdunnen en haaruitval. Zoals stress geïnduceerde haarverlies, kunnen drastische gewichtsverlies een schok voor het systeem, dat telogeen effluvium kan triggeren.

Stress door dieet kan meer haar dan gewoonlijk veroorzaken te vallen tijdens het vergieten fase. Vitaminen of mineralen tekorten zijn ook belangrijke factoren. Meestal zul je haarverlies drie zien tot zes maanden nadat je hebt verloren gewicht, en dan zal het haar cyclus te starten om zichzelf te corrigeren.

Om haaruitval bij het afslanken te voorkomen, zorg ervoor dat vlees, eieren, volle granen, fruit en groenten te nemen in uw dieet. Ze zijn rijk aan eiwitten, ijzer, vitamine A en C, en zink, die allemaal zijn essentiële onderdelen voor de haargroei.

Lees ook:

5. Aging

Zodra u 40 te bereiken, kan het zijn dat je haar niet zo bouncy en vol als het vroeger was. Naarmate we ouder worden, onze lichamen beginnen om de mogelijkheid om te vernieuwen en cellen snel regenereren verliezen. Dit resulteert in een dunner wordend haar, haaruitval en vergrijzing.

Onderzoek wijst ook op menopauze als oorzaak van haarverlies lichaam ondergaat hormonale veranderingen tijdens dit proces. Een daling van de hormonen zoals oestrogeen en progesteron, die helpen om te groeien en te behouden haar, leidt tot haargroei en dunner te vertragen. Dit leidt tot de verhoogde productie van androgenen, een groep van mannelijke hormonen. Androgenen krimpen de haarzakjes, wat resulteert in haarverlies op het hoofd.

Het eten van een uitgebalanceerd dieet van magere eiwitten, vitaminen en mineralen is een manier om te gaan met dunner wordend haar. Als je haar is aan de droge kant, overwegen gebruik te maken vochtinbrengende producten die Argan olie of hazelnoot olie bevatten om het te voeden.

6. Bevalling

Tijdens de zwangerschap zelf, zal uw oestrogeen niveau verhoogd hebben, wat betekent dat uw haren in de groeifase blijven. Dus wees niet verbaasd als je haar ziet en voelt voller.

Echter, haaruitval optreedt ongeveer drie maanden na de bevalling. Dat komt omdat je hormonen zijn terug te keren naar hun normale niveau, waardoor het haar cyclus te hervatten. Raak niet in paniek als je haar opeens begint allemaal in een keer vallen - je haar zal herstellen binnen zes tot 12 maanden als uw follikels beginnen om zichzelf te verjongen.

Om haaruitval na de zwangerschap te verminderen, aan te vullen uw dieet met fruit en groenten die rijk zijn aan vitamine B, C en E en zink om de haargroei te bevorderen.

7. Overstyling

Na verloop van tijd kan je haar beginnen te vallen op door de stress die wordt veroorzaakt door heftig over-styling en haar behandelingen.

Traction alopecia, of geleidelijke haaruitval, wordt veroorzaakt door kapsels die trek je haar strak. Vlechten, cornrows, varkens-staarten en weeft, evenals warme olie behandelingen en chemische relaxers, zet het haar onder constante druk, die kan invloed hebben op de haarfollikels op het punt dat deze haren nooit meer terug kan groeien.

Denk na over je haar het dragen van beneden, het veranderen van je kapsel om de paar weken (afwisselend losse haren en vlechten, bijvoorbeeld) of te vermijden chemisch verwerken van uw haar als u weefsels of vlechten te gebruiken.

Hoofdhuid massages zijn zeer geschikt voor een effectieve haargroei: olijfolie, ricinusolie en ongeraffineerde kokosolie te maken voor fantastische massage agenten.

8. Medicijnen

Bepaalde medicijnen zou de reden waarom je ervaart haaruitval. Ze zijn giftig voor de haarfollikels en de schade leidt tot een verstoring in het haar cyclus.

Antistollingsmiddelen (bloedverdunners die helpen bij de bestrijding van bloedstolsels) zijn de meest voorkomende haaruitval inducerende medicijnen en kan telogene effluvium activeren. Bloeddruk drugs zoals bètablokkers, jicht medicijnen zoals allopurinol en uitzonderlijk grote doses vitamine A kan ook je haar veroorzaken uit te vallen. Gelukkig is deze vorm van haaruitval is tijdelijk.

Praat met uw arts om uit te vinden welke van uw medicijnen zouden kunnen worden waardoor uw haaruitval. Ook spreken met uw arts over misschien wordt voorgeschreven een andere medicatie, het verlagen van uw huidige dosering of aanbevelen van een levensvatbare behandeling die zal helpen bij het minimaliseren van uw haaruitval.

9. Hoge-energie sport

Tijdens de hoge intensiteit van de training of sport, spieren verbruiken een enorme hoeveelheid energie, het aftappen van de rest van het lichaam van energie, met inbegrip van het haar, zegt dr Adolf Klenk, een haar expert. Dit zorgt ervoor dat het haar om te lijden en kan leiden tot haaruitval.

Andere factoren zijn onder meer het gebruik van steroïden om uw fysieke prestaties en een gebrek aan een goede haarverzorging, zoals het laten zweet op te bouwen in je haar dagenlang te stimuleren. Het eten van voedzame voedingsmiddelen zal uw lichaam te voorzien van de componenten die het nodig heeft om haar groei te bevorderen.

Bovendien kan cafeïne-gebaseerde shampoos die taurine en speciale micronutriënten waaronder biotine, zink, magnesium en calcium bevatten ook bijdragen aan het stimuleren van de haren te groeien.

10. Trichotillomanie (haren trekken)

Trichotillomanie is een psychische aandoening die mensen ervoor zorgt dwangmatig trekken hun haren uit hun hoofdhuid, wenkbrauwen of andere gebieden van hun lichaam. Het komt vaker voor bij vrouwen, en het is geschat dat 1-2% van de volwassenen en adolescenten lijden.

De herhaalde trekken van je haar kan schade aan uw haarzakjes, wat resulteert in kale plekken en in de buurt van permanente haaruitval. Het kan ook zeer pijnlijk zijn, als het kan interfereren met uw sociale en werk functioneren.

Hoewel de behandeling van trichotillomanie beperkt is, zijn er vormen van therapie beschikbaar is. Habit-reversal training stelt u in staat om te herkennen wanneer u waarschijnlijk om je haar en hoe te vervangen door ander gedrag in plaats daarvan, zoals gespannen vuisten te helpen stoppen de drang om je haar te raken trekken bent. Uw arts kan ook adviseren het gebruik van een antidepressivum zoals Clomipramine te helpen bij de controle van de symptomen.